Rejlers on tehnyt merkittävän EPC-sopimuksen uudesta muuntamosta Aurora Kilpilahden kanssa

syys 28, 2020 | Tiedote

Rejlersin teollisuustoimiala on saanut merkittävän suunnittelu-, hankinta- ja rakennusurakan (EPC) Aurora Kilpilahdelta uudesta muuntamosta, joka palvelee hiilivetyjen purkausterminaalia. Uusi muuntamo on osa Aurora Kilpilahden investointiohjelmaa sähkönjakelun kehittämiseksi Kilpilahden teollisuusalueella, joka on Pohjoismaiden suurin öljynjalostus- ja petrokemian klusteri.

Aurora Kilpilahden investointiohjelman tavoitteena on lisätä sähkönjakelun kapasiteettia ja ylläpitää sen korkeaa luotettavuutta Kilpilahden teollisuusalueella. Uusi muuntamo on yksi suurimmista investoinneista, joita Aurora Kilpilahti on tehnyt. Sopimus sisältää maanrakennustyöt, itse rakennuksen ja kaikki sähkönjakeluun tarvittavat sähkölaitteet asennettuna, testattuna ja valmiina käyttöönottoa varten.

”Rejlers on ollut luotettava, vaativien sähkösuunnittelupalveluiden toimittaja meille vuosien ajan. Tämän sopimuksen tarjousprosessin aikana vakuutuimme Rejlersin osaamisesta suunnittelun lisäksi muillakin osa-alueilla, ammattimaisesta toiminnasta ja sitoutumisesta projektiin. Tiedämme, että olemme hyvissä käsissä”, sanoo Heidi Hirsimäki, Aurora Kilpilahti Oy:n hankintapäällikkö.

EPC-sopimukseen kuuluu uuden muuntamon lisäksi tarvittava kaapelointi uuden muuntamon ja useiden liittyvien muuntamoiden välillä sekä muutokset, jotka tarvitaan uuden muuntamon integroimiseksi olemassa olevaan sähköverkkoon. Projekti on aloitettu syyskuussa 2020 ja se valmistuu keväällä 2022.

”Teollisuuden toimialalla meillä on vuosikymmenten kokemus EPC- ja EPCM-projektien toimittamisesta. Viimeaikaisen vahvistumisemme myötä olemme nousseet sellaisten yritysten joukkoon, jotka pystyvät toteuttamaan laajamittaisia ​​projekteja, kuten tämän EPC -toimituksen. ”, sanoo Jussi Likitalo, Vice President, Projects, Industry, Rejlers Finland.  ”Olemme iloisia päästessämme työskentelemään alan johtavan yrityksen kanssa ja arvostamme luottamusta, jonka Aurora Kilpilahti on osoittanut tehdessään tämän sopimuksen kanssamme.”, Likitalo kiittelee.

Lisätietoja:
Jussi Likitalo, Vice President | Projects